נדל"ן כהשקעה. ההבדלים בין ארצות הברית לישראל

להרבה אנשים שהגיעו להון עצמי המאפשר להם לרכוש דירה עולה השאלה האם לרכוש דירה בישראל או לרכוש דירה בארה"ב?
בתור מתחילים בתחום מאד קשה להחליט החלטה כזו והיא דורשת מחקר שוק והכרות עם השטח. לכן, עולה השאלה, איפה עדיף לרכוש דירה?

נדלן עסקי ודירות להשקעה בישראל

עולם הנדל"ן בישראל ככלל ועולם הנדל"ן העסקי בפרט הוא עולם שסובל מהרבה בעיות וקשיים המקשים על אנשים לקבל החלטה האם לרכוש דירה בארץ והאם הדירה תהיה דירה חדשה או דירה יד שנייה. תחום הנדל"ן בישראל הוא תחום שיש בו הרבה רמאויות ונוכלויות אך מצד שני הוא תחום שמניב הרבה כסף ויחסית קל לנהל אותו. ניהול של נכס בישראל הוא ניהול נוח כאשר מנהל הנכס נמצא קרוב לנכס עצמו, ניתן להשכיר את הנכס לתושבים שרואים אותם וניתן לזהות האם הם ישמרו את הדירה או יזניחו אותה.

אחד הדברים שעוזרים לעולם הנדל"ן להיות בעליה הוא קצב הדירות החדשות שנבנות ברחבי הארץ, מכירת דירות יד שנייה לאזרחים ותופעת שכירות הדירות המוצעת במחירים משתנים.

נדל"ן ודירות להשקעה בארה"ב

אם כבר החלטתם לעסוק בנדל"ן בארה"ב להשקעה אז מאד מומלץ לעשות זאת בעזרת חברה מוכרת המתמחה בתחום זה. ניהול נכס שנמצא במרחק עצום מהבעלים שלו יכול להיות ניהול לקוי. בהרבה מקרים יכולים להרגם לנכס דברים בלתי רצויים כגון שיפוץ בזמן לא נכון, דיירים לא רצויים, מגורים לא חוקיים ועוד. כאשר נמצאים רחוק מהנכס קשה להבחין בכל דבר המתרחש בו. כאשר נעזרים בחברה מוכרת ומקצועית בתחום הנדל"ן בחו"ל הם דואגים לניהול הנכס, ייעוץ לגבי שיפוץ, בחירת דיירים, ייעוץ בסוג הנכס (עסקי או פרטי) יעוץ מערך החשבונאות ועוד. בהרבה מקרים כאשר רוכשים נכס בארה"ב הסכום לא נגמר רק ברכישת הנכס אלא יש חשבונות נוספים מסביב כגון ארנונה, מסים ועוד.

ישראלים משקיעים בנדל"ן בארה"ב

היום, יותר מכל פעמים קודמות ניתן לשמוע עוד ועוד אנשים שנוסעים לארה"ב כדי להשקיע בנכס שרכשו או לחיות בנכס שרכשו. שאולים מדוע הם עושים זאת? התשובה העיקרית היא העלות הנוחה יחסית לעלויות בארץ של השטח המסחרי להשקעה. המחירים והעלויות של נכסי נדל"ן בארה"ב הם שונים באופן מהותי מאשר מחירים ועלויות בישראל, תנאים ומחירים אלו גורמים להרבה אנשים להשקיע בחו"ל מהסיבה שיש להם תנאים נוחים יותר ומחירים טובים יותר. השקעות בתחום הנדל"ן בארה"ב נחשבות השקעות בטוחות יותר, שוק הנדל"ן בארה"ב הנו שוק יציב יותר בהשוואה לארץ והחשש מנפילות או חובות קטנות בצורה משמעותית.

לסיכום:

יש הבדלים משמעותיים בין נדל"ן בישראל ונדל"ן בארה"ב . השוק בישראל הוא שוק הפכפך מאד ולעתים רבות אינו יציב. שוק הנדל"ן בארה"ב נחשב שוק יציב יותר עם פחות סכנות. אם אתם אוהבים להיות קרובים לנכס שלכם אולי שווה לקחת את הסיכון ולרכוש דירות ונכסים בישראל אך אם אתם רוצים להיות יותר בטוחים אולי נדל"ן בארה"ב הוא פתרון מעולה עבורכם.